
Kasnom sadnjom protiv konkurencije
“Isprva kiše, a nakon toga dugotrajna suša prepolovili su nam urod, pa ćemo ove godine imati oko 30-40 tona lubenica.”
“Posadili smo oko 10.000 sadnica i očekivali 80-ak tona, no kako mo lani ostali bez čitavog uroda, ove smo godine zadovoljni. Berba je u punom jeku, plodovi koji su izrasli odlične su kvalitete”, priča Diana Prpić, vlasnica obiteljsko-poljoprivrednog gospodarstva (OPG) Prpić iz Brežana pokraj Karlovca za Poslovni dnevnik, koji se već treću godinu, osim uzgojem jagoda, bave i uzgojem lubenica i raznih sorti ekološki uzgojenih tikvica. Voće i povrće smišljeno sade kako bi nakon sezone jednog na red došlo drugo, pa imaju posla od veljače pa sve do zime.

“Kad smo pobrali jagode, na red su došle lubenice. Namjerno ih sadimo nešto kasnije kako bi bile zrele i spremne na tržište kad ponestane lubenica s Jadrana. Vjerujem da ćemo imati pristojnu otkupnu cijenu, oko 1,5 kuna po kilograma, iako znam da su ove lubenice u trgovinama jeftinije nego one koje dolaze u srpnju i kolovozu. Cijena im za sedam ili osam kuna po kilogramu u prodaji i dvostruko padne”, kaže mlada vlasnica OPG-a. Najveći im je otkupljivač Kaufland, koji ih prodaje u svojim centrima, no do kupaca dolaze i na vlastitim štandovima u Karlovcu i Zagrebu, a imaju i narudžbe putem interneta.
1,5 kn/kg otkupna je cijena kojoj se nadaju
“Lani smo, na žalost, imali jako lošu godinu. Silne su nam kiše, pa onda i visoki vodostaj Kupe, odnijele čitav urod i sustav za navodnjavanje, tako da ga ove godine nismo postavljali, iako bi vjerojatno pomogao jer je ovogodišnja suša odnijela danak. Iako smo lubenice prihranjivali preko lista, biljka bez vode ne može apsorbirati dovoljnu količinu kalcija iz zemlje, pa se suši”, objašnjava. No, iako je malo proizvođača lubenice na kontinentu koji imaju veće nasade i urod, to nije toliko zahtjevna biljka i, ako vrijeme bude pogodno, velika je vjerojatnost da će urod biti dobar.
“Sadimo vrstu ‘all sweet’ jer je najisplativija, lubenica i do mjesec dana može stajati otvorena nakon što je uberemo, a to i trgovačkim lancima najbolje odgovara”, dodaje Diana. I dok im je sada u punom jeku berba lubenica, na susjednom im polju rastu buče koje trgovačkim lancima trebaju u listopadu i studenome za noć vještica. “Zriju i ekološki uzgojene tikvice hokkaido i kabocha te butternut, koji je već zreo. Od njih radimo sokove i džemove”, otkriva Diana Prpić Poslovnom dnevniku.
Izvor: www.agrobiz.hr